Thursday, February 25, 2010

bortoverski


Selv om jeg knapt er noe fantom, så har jeg i det minste vedlikeholdt nedoverski-ferdighetene mine med minimum en årlig tur i bakken. Bortoverski er det verre med. Sett bort fra natoplanker i militæret, som egentlig faller langt utenfor kategorien ski, så har jeg ikke gått bortoverski siden vinteren 1995.
Nå som snøen er kommet for å bli her i Bergen (OL neste), så tenkte jeg det var på sin plass å blåse støvet av mitt første par med telemarkski. Den gangen ble de solgt i kategorien telemark, i dag hører de nok inn i kategorien fjellski - og fine sådan. De virket etter planen, og litt blå swix var det som skulle til for å gli lett og ledig over Ulriken i ettermiddag.
Banen opp 1530, over vidden og ned Tarlebø. Været var ikke helt der man kunne ønsket, og et øyeblikk så det ut som vi skulle havne i kategorien "skiløpere savnet på Ulriken", men det gikk greit...

No comments:

Post a Comment